Kultūros mokymas ar mokymas apie kultūrą?

Maya Daraselia, Tamar Jojua

Santrauka


Straipsnyje analizuojamas vienas iš svarbiausių klausimų šiuolaikinėje užsienio kalbos mokymo metodikoje – kultūros integravimas į užsienio kalbos mokymo procesą. Kalbos ir kultūros ryšys yra labai gilus. Kalba naudojama siekiant išlaikyti ir perduoti kultūrą ir kultūrinius ryšius. Kompetentingas svetimos kalbos vartotojas turėtų įgyti bent minimalių žinių apie svetimos šalies kultūrą. Tai žmogui, atvykusiam į svetimą šalį gyventi, dirbti ar tik keliauti, gali padėti sumažinti kultūrinį šoką – diskomfortą, baimę ar nesaugumo jausmą. Mokant užsienio kalbos, mokytojų užduotis yra supažindinti studentus ne tik su įvairiomis kalbinėmis struktūromis, bet ir realiu pasauliu, su kuriuo jie susidurs ateityje. Siekiantiems gerai valdyti užsienio kalbą, vien tik kalbinės kompetencijos nepakanka.

Esminiai žodžiai: kalba ir kultūra, kultūrinė kompetencija, populiariosios kultūros įgyvendinimas, kompetentingas užsienio kalbos vartotojas, kultūriškai priimtina.

DOI: http://dx.doi.org/10.15823/ts.2016.6


Visas tekstas:

PDF (English)